Vakbondsactie

Het ABVV aanvaardt niet dat de regering Michel-II, die slechts 1/3 van de Belgen vertegenwoordigt, maatregelen neemt ten koste van ons allen

Het politieke circus en daarbij horende mediacircus dat de werknemers de jongste dagen hebben meegemaakt, kent eindelijk een ontknoping.

Algemene mobilisatie van het ABVV voor meer sociale rechtvaardigheid

Vandaag heeft het Federaal Comité van het ABVV een algemeen mobilisatieplan goedgekeurd om de sociale rechtvaardigheid te herstellen.

De strijd tegen armoede vraagt om visie en ambitie, niet om afgezaagde deuntjes

17 oktober - Werelddag van Verzet tegen Armoede

Sociaal overleg als het kan, syndicale actie als het nodig is

Sociaal verzet en syndicale actie, onder welk vorm dan ook, blijft noodzakelijk.

Acties voor waardige pensioenen op een redelijke leeftijd

Pensioenactie in gemeenschappelijk vakbondsfront

Veroordeling voorzitter ABVV-Antwerpen maakt actie voeren in België tot een misdrijf

De correctionele rechtbank te Antwerpen heeft zopas de voorzitter van ABVV-Antwerpen schuldig verklaard aan het misdrijf “kwaadwillige belemmering van het verkeer”, en dit naar aanleiding van onze nationale vakbondsactie die plaatsvond op 24 juni 2016 ter hoogte van de haven van Antwerpen.

Openbaar ministerie dagvaardt voorzitter ABVV-Antwerpen en militant

Op 13 april 2018 staan de Voorzitter van de gewestelijke ABVV-afdeling Antwerpen en een militant, terecht voor de correctionele rechtbank in Antwerpen. Het ABVV vindt deze publieke berechting een kaakslag voor het recht om te betogen en het recht om syndicale eisen kracht bij te zetten.

ABVV roept burgers op stem te laten horen - nieuwe campagne ‘Samen kan het Anders’

Onder het motto ‘Samen kan het Anders’ lanceert het ABVV een grote publiekscampagne waarbij we mensen oproepen om hun zorgen en bekommernissen te delen. We brengen de verhalen van mensen op de voorgrond en formuleren samen met hen eerlijke en rechtvaardige alternatieven rond werk, fiscaliteit, sociale zekerheid, openbare dienstverlening en inkomen.

Teruggefloten door rechter, maar Infrabel blijft halsstarrig anti-syndicale campagne voortzetten

Geen enkele van de door Infrabel en de NMBS gevraagde eisen werd door de rechter ingewilligd. Toch blijven ze gebruik maken van het gerecht om het stakingsrecht, overigens een mensenrecht, in vraag te stellen.