Fiscaliteit en Economie

Begroting en arbeidsdeal: deze ministers kopen hun zomerrust, ten koste van 100.000-den werkzoekenden

Kunst- en vliegwerk om toch maar met een akkoord naar buiten te kunnen komen alvorens de ministers op vakantie vertrekken. Dat is het resultaat van de fameuze gesprekken binnen de regering-Michel. In afwachting van de teksten, wil het ABVV alvast een eerste reactie geven op bepaalde luiken van de ‘arbeidsdeal’ en begroting. Conclusie: dit is een akkoord van gemiste kansen.

ABVV geeft geen goedkeuring aan rapport NBB

Rudy De Leeuw, voorzitter van het ABVV en in die hoedanigheid Regent bij de Nationale Bank van België, heeft het verslag van de NBB niet onderschreven.

Jobs met 0 bijdragen, 0 rechten, 0 garanties en 100% sociale dumping!

Voor het ABVV zijn jobs met 0 bijdragen, 0 rechten, 0 garanties en 100% sociale dumping onaanvaardbaar en sociaal onrechtvaardig

Het ABVV is verontwaardigd door de uitspraken en het gedrag van minister Geens

Na de herhaaldelijke schandalen rond belastingparadijzen veroordeelt het ABVV streng de uitspraken van federaal minister Koen Geens.

Actie- en communicatieplan ABVV: ‘Samen kan het anders en beter’

Het ABVV bindt verder de strijd aan tegen de sociale ongelijkheid en zal daarom de druk op de regering opvoeren via gerichte acties, bij voorkeur samen met de andere vakbonden en burgerbewegingen.

Zomerakkoord met een winters randje voor de werknemers

In een eerste algemene reactie op het zomerakkoord van Michel, is het ABVV vernietigend voor het werk van deze regering.

Persbericht naar aanleiding van de lopende begrotingsgesprekken

Sinds maanden maakt het ABVV zijn ongerustheid kenbaar over de beslissingen die de regering neemt. Het is nog niet voldoende dat ze van harde besparingen haar religie heeft gemaakt; ze organiseert ook bewust sociale achteruitgang door het beleid ten voordele van de rijken en van de financiële wereld te laten dragen door een meerderheid van burgers.

Europees arrest zet hervorming insolventierecht Minister Geens op de helling

In een belangrijk arrest spreekt het Europees Hof van Justitie zich uit tegen de stille faillissementsprocedure. Een soortgelijke procedure wil Minister Koen Geens (CD&V) volgende week woensdag echter door de Kamercommissie Handels- en Economisch Recht laten stemmen.