Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.

Memorandum van het ABVV ‘Samen voor sociale rechtvaardigheid’

Met het oog op een toenemende precariteit, de groeiende armoede en groter wordende ongelijkheden, legt het ABVV een reeks projecten en concrete, vernieuwende voorstellen nu al op de tafel van de volgende regering.

Handelsakkoord EU-Japan: meer dan een slechte zaak voor Europa en haar inwoners

Met het handelsakkoord ‘nieuwe stijl’ tussen de Europese Unie en Japan, dat morgen in het Europees Parlement ter stemming wordt gebracht, maakt de EU duidelijk dat ze vaart wil zetten met de vrije handelsakkoorden. Eens te meer wordt voorbij gegaan aan de terechte kritiek van de burgers, de vakbonden en de sociale bewegingen.

Solidariteitsovereenkomst tussen OPZZ en ABVV

Op donderdag 30 november ondertekenden het ABVV en de Poolse vakbond OPZZ een solidariteitsovereenkomst.

Sociale dumping: het uur van de waarheid, Europa moet een keuze maken!

Het ABVV stelt voorwaarden bij de herziening van de detacheringsrichtlijn.

Een ‘Europese pijler van sociale rechten’, een eerste stap naar een echt sociaal Europa?

Een sociaal Europa kan niet worden opgebouwd in een ivoren toren. Een sociaal Europa moet, om zijn doelstellingen te behalen, zijn blind besparingsbeleid in vraag stellen.