Samenleving en Diversiteit

ABVV roept burgers op stem te laten horen - nieuwe campagne ‘Samen kan het Anders’

Onder het motto ‘Samen kan het Anders’ lanceert het ABVV een grote publiekscampagne waarbij we mensen oproepen om hun zorgen en bekommernissen te delen. We brengen de verhalen van mensen op de voorgrond en formuleren samen met hen eerlijke en rechtvaardige alternatieven rond werk, fiscaliteit, sociale zekerheid, openbare dienstverlening en inkomen.

Nieuwe ontsporing in het opvangbeleid van mensen zonder papieren

Vorige zaterdagnamiddag werden mensen zonder papieren van de vereniging ‘la Voix des Sans papiers’ en hun ondersteunende organisaties gewelddadig aangevallen door ‘vermeende politiemensen’.

1 op 5 Belgen balanceert op de rand van armoede

Aan haar beleidskeuzes te zien, is de regering zich van geen kwaad bewust. De geplande regeringsmaatregel t.a.v. deeltijdse werknemers is daar een schoolvoorbeeld van.

'Mystery calls': noodzakelijk in de strijd tegen discriminatie

Het ABVV is sterk voorstander van ‘mystery calls’ om discriminatieproblemen aan te pakken. Nu de werkgevers het sociaal overleg ter zake blokkeren, is de vraag of de regering een geloofwaardige diversteitspolitiek wil opzetten.