Koopkracht

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.

ABVV voert op 14 mei actie voor meer koopkracht en tegen ongelijkheid

Op 14 mei mobiliseert het ABVV met de duidelijke eis voor meer koopkracht en een einde aan de toenemende ongelijkheid.

De dagen gaan voorbij en het rookgordijn van de Zweedse coalitie trekt weg

Dag na dag wordt steeds meer duidelijk dat – zoals het ABVV al maanden aangeeft – het sociaal en economisch beleid van de regering-Michel een mislukking is

Geen 351.316 maar wel 512.096 werklozen in maart 2019

Naar maandelijkse gewoonte pakt de RVA uit met cijfers over de daling van het aantal werklozen.

Memorandum van het ABVV ‘Samen voor sociale rechtvaardigheid’

Met het oog op een toenemende precariteit, de groeiende armoede en groter wordende ongelijkheden, legt het ABVV een reeks projecten en concrete, vernieuwende voorstellen nu al op de tafel van de volgende regering.

Werknemers verdienen respect

De vakbonden hebben beslist om te protesteren. Er komt een nationale staking in zo veel mogelijk bedrijven op woensdag 13 februari.