Loonmarge weggesjoemeld door nieuwe loonwet

Wat de vakbonden vreesden bij het opleggen van de loonwet in 2017 wordt nu bevestigd.

Jobs met 0 bijdragen, 0 rechten, 0 garanties en 100% sociale dumping!

Voor het ABVV zijn jobs met 0 bijdragen, 0 rechten, 0 garanties en 100% sociale dumping onaanvaardbaar en sociaal onrechtvaardig

Vakbondsvoorstellen voor de versterking van de wettelijke pensioenen

De vakbonden leggen nogmaals de nadruk op een aantal elementen die een solidair, coherent en sterker pensioenstelsel waarborgen.

Fact check: het ABVV informeert correct

De waarheid heeft zijn rechten en daarom wil het ABVV een paar zaken rechtzetten met betrekking tot de schandalige, sociaal onrechtvaardige ingrepen die de regering heeft goedgekeurd en die ze er in 2018 nog wil doorduwen.

ABVV roept burgers op stem te laten horen - nieuwe campagne ‘Samen kan het Anders’

Onder het motto ‘Samen kan het Anders’ lanceert het ABVV een grote publiekscampagne waarbij we mensen oproepen om hun zorgen en bekommernissen te delen. We brengen de verhalen van mensen op de voorgrond en formuleren samen met hen eerlijke en rechtvaardige alternatieven rond werk, fiscaliteit, sociale zekerheid, openbare dienstverlening en inkomen.

Solidariteitsovereenkomst tussen OPZZ en ABVV

Op donderdag 30 november ondertekenden het ABVV en de Poolse vakbond OPZZ een solidariteitsovereenkomst.

Neen tegen gedwongen uitzettingen van mensen zonder papieren

Met deze uitzettingen worden die vrouwen en mannen immers teruggestuurd naar armoede, geweld en ellende nadat ze de ergste beproevingen hebben doorstaan om hier bescherming en hoop op een betere toekomst te vinden.

Nieuwe ontsporing in het opvangbeleid van mensen zonder papieren

Vorige zaterdagnamiddag werden mensen zonder papieren van de vereniging ‘la Voix des Sans papiers’ en hun ondersteunende organisaties gewelddadig aangevallen door ‘vermeende politiemensen’.