Vakbondsactie

Vrouwen weten waarom

Mannen en vrouwen gelijk anno 2020? Neen, nog steeds niet. Vrouwen verdienen nog altijd 20 procent minder dan mannen, nu al voor het zesde jaar op rij. 23.7% zelfs. De loonkloof daalt niet. Integendeel. Het wordt hoog tijd om die kloof te dichten. De sociale verkiezingen dit jaar kunnen daar misschien een handje bij helpen. #SamenVooruit voor loongelijkheid!

ABVV solidair met vakbondsleden Zimbabwe

Vandaag is een belangrijke dag voor vakbondsactivisten in Zimbabwe. Er verschijnen 19 vakbondsleden voor de rechter. Ze worden beschuldigd van ‘deelname aan een bijeenkomst met het oog op het bevorderen van openbaar geweld’. ABVV-voorzitter Robert Vertenueil schreef een brief aan onze regering om zich uit te spreken over de ondemocratische situatie.

20.000 keer bedankt!

Jullie waren geweldig op onze grote nationale manifestatie voor een sterke sociale zekerheid. Merci!

'Zekerheid in tijden van ontevredenheid' - opinie Miranda Ulens

Als mensen zich geen zorgen moeten maken, dan komt het mooiste in hen naar boven. Onze sociale zekerheid heeft daar een centrale rol in te spelen, stelt Miranda Ulens, algemeen secretaris ABVV.

Breng de zekerheid terug in de sociale zekerheid

Onze sociale zekerheid is een fantastisch systeem. Maar het kan altijd beter. We hebben een plan om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen, en zo veilig te stellen voor komende generaties.