Gelijkheid vrouw-man

Teken de petitie om Braziliaans oud-president Lula vrij te krijgen

Op 20 augustus zat de voormalig Braziliaanse president Luiz 'Lula' Inacio da Silva 500 dagen vast in de gevangenis. Sinds zijn gevangenschap is de strijdvaardigheid er niet minder om geworden. Zo verzamelde men onlangs haast 100.000 handtekeningen voor zijn vrijlating. Lula zit ongegrond vast, er is geen bewijstlast. Dit kan niet in een liberale democratie.

Vrouwenstaking: #samensterk met onze Zwitserse kameraden

De hardnekkige loonkloof tussen mannen en vrouwen blijft een syndicale twistappel in heel wat landen, zo ook in het onze. Al haast 15 jaar staat het ABVV hier op de voorgrond. Daarom wensen wij onze Zwitserse kameraden succes morgen met hun algemene vrouwenstaking in Zwitserland. #SamenSterk.

Stem verstandig, kies sociaal

Op 26 mei kan je jouw stem laten gelden voor een eerlijk beleid, in het teken van gelijkheid en vooruitgang voor iedereen. Een ander beleid dan dat van de voorbije jaren.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Sonja: “Vrouwen betalen een dubbele rekening: tijdens én na hun loopbaan”

In kader van Dag voor gelijk loon-v/m en onze strijd voor een minimumloon van 14 euro per uur spraken we met enkele getuigen. Want #vrouwenwetenwaarom.