Eindeloopbaan en Pensioen

N-VA en Open Vld-kiezers stemmen tegen hun eigen portemonnee

De Vlaams-nationalisten van N-VA en de Vlaamse liberalen van Open Vld willen dezelfde economische en sociale recepten gebruiken. Die recepten vergroten echter niet jouw deel van de koek. Integendeel.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Welvaartsenveloppe of hogere uitkeringen: waarover gaat het?

Vakbonden en werkgeversorganisaties hebben afgesproken dat meer dan 1 miljoen mensen met een minimumuitkering erop vooruit moeten gaan. Gepensioneerden, werkzoekenden, zieken en invaliden zullen hun uitkering zien verhogen met minstens 2%.

12 manieren om de hardnekkige loonkloof tussen mannen en vrouwen weg te werken

Mannen en vrouwen gelijk anno 2019? Nope, nog steeds niet. Vrouwen verdienen nog steeds 20 procent minder dan mannen, nu al voor het vijfde jaar op rij. Je kan dus wel spreken van een zeer hardnekkige loonkloof v/m. 20 procent, je leest het goed! Het wordt dus hoog tijd om die loonkloof te dichten. Hier zijn 12 manieren om die manifeste ongelijkheid tussen man en vrouw eindelijk eens flink aan te pakken.