Gelijkheid vrouw-man

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Sonja: “Vrouwen betalen een dubbele rekening: tijdens én na hun loopbaan”

In kader van Dag voor gelijk loon-v/m en onze strijd voor een minimumloon van 14 euro per uur spraken we met enkele getuigen. Want #vrouwenwetenwaarom.

Khadija: “Er worden geen voltijdse jobs meer aangeboden”

In kader van dag voor gelijk loon-v/m en onze strijd voor een minimumloon van 14 euro per uur spraken we met enkele getuigen. Want #vrouwenwetenwaarom.

Vrouwen blijven oververtegenwoordigd in de lagere loonklassen

Het optrekken van het minimumloon zou vrouwen immers een serieus duwtje in de rug geven, met als automatisch gevolg een vermindering van de genderongelijkheid.

12 manieren om de hardnekkige loonkloof tussen mannen en vrouwen weg te werken

Mannen en vrouwen gelijk anno 2019? Nope, nog steeds niet. Vrouwen verdienen nog steeds 20 procent minder dan mannen, nu al voor het vijfde jaar op rij. Je kan dus wel spreken van een zeer hardnekkige loonkloof v/m. 20 procent, je leest het goed! Het wordt dus hoog tijd om die loonkloof te dichten. Hier zijn 12 manieren om die manifeste ongelijkheid tussen man en vrouw eindelijk eens flink aan te pakken.