Brief 7 - Het verre, en toch o zo nabije, Europa

Een brief over een sociaal Europa voor de mensen.

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Een Europa voor mensen

Een garantie voor een betere levensstandaard. Een vuist tegen klimaatverandering. Een vrijwaring van onze sociale rechten. We staan voor een pak uitdagingen. De oplossing? Een sterk sociaal Europa. Een belangrijke stap kan hier gezet worden met de verkiezingen van 26 mei. Dat het helemaal radicaal anders moet, dat werd duidelijk tijdens het politieke debat met de Europese kopstukken.

CETA: een oproep aan burgers en verkozenen

Twee jaar na de "CETA-saga" is het tijd om dit debat te heropenen, niet alleen over dit verdrag, maar ook over CETA als model.

Reality check: de sociaal-economische barometer 2018

In de aanloop naar de parlementsverkiezingen van 2019 maakt het ABVV de sociaal-economische balans op van vier jaar regering-Michel. Dit oogt niet fraai. De regering van N-VA, CD&V, Open Vld en MR blinkt uit in asociaal en onrechtvaardig beleid.