Welvaartsenveloppe of hogere uitkeringen: waarover gaat het?

Vakbonden en werkgeversorganisaties hebben afgesproken dat meer dan 1 miljoen mensen met een minimumuitkering erop vooruit moeten gaan. Gepensioneerden, werkzoekenden, zieken en invaliden zullen hun uitkering zien verhogen met minstens 2%.

Een Europa voor mensen

Een garantie voor een betere levensstandaard. Een vuist tegen klimaatverandering. Een vrijwaring van onze sociale rechten. We staan voor een pak uitdagingen. De oplossing? Een sterk sociaal Europa. Een belangrijke stap kan hier gezet worden met de verkiezingen van 26 mei. Dat het helemaal radicaal anders moet, dat werd duidelijk tijdens het politieke debat met de Europese kopstukken.

Alle politieke partijen engageren zich om de minimuminkomens op te trekken

Alle politieke partijen engageren zich om de minimuminkomens op te trekken tot boven de Europese armoedegrens. Ze willen dat ook inschrijven in een regeerakkoord. Derde keer, goede keer?

Werkzoekend? Vermijd verrassingen en spreid je vakantiedagen

Om te vermijden dat je als werkzoekende op het einde van het jaar minder uitkering ontvangt, spreid je best je vakantiedagen.

Gerichte controles voor gelijke kansen

Bij sollicitaties heeft in de praktijk niet iedereen een gelijke kans. Wat kunnen we doen om de ongelijke behandeling te stoppen?