“Alle minima moeten omhoog tot 10% boven de armoedegrens.”

Een waardig inkomen, daar streven we allemaal naar. Voor sommigen ligt dat door bepaalde omstandigheden of tegenslagen soms wat moeilijker. Ziekte, invaliditeit, werkloosheid. Die dingen gebeuren. Onze sociale zekerheid is er om ons hiertegen te beschermen.

“Goedwerkende openbare diensten staan ter beschikking van alle inwoners in dit land”

De zorg, openbaar vervoer, cultuur of onderwijs: iedereen heeft er baat bij dat de dienstverlening hier optimaal functioneert. Dat zegt federaal secretaris Raf De Weerdt.

Sterke openbare diensten zijn goed voor onze democratie én veiligheid

De publieke overheid is een belangrijk fundament voor onze welvaart vandaag. Openbare diensten, een sterke overheid, zijn er steeds in geslaagd om op een evenwichtige en correcte manier de burgers in dit land bij te staan waar nodig. Anders gezegd: we geven dit best niet uit handen aan private spelers.

Strafrechtelijke vervolging wegens syndicale actie?! Wat is er aan de hand?

De correctionele rechtbank te Antwerpen heeft op vrijdag 29 juni 2018 de voorzitter van ABVV-Antwerpen schuldig verklaard aan het misdrijf “kwaadwillige belemmering van het verkeer”, en dit naar aanleiding van onze nationale vakbondsactie die plaatsvond op 24 juni 2016 in de haven van Antwerpen. De andere beklaagde, ook een militant van het ABVV, werd vrijgesproken.