Alle thema's

Actu Voor solidariteit en tegen nationalisme

Voor solidariteit en tegen nationalisme

Het ABVV is niet tegen een nieuwe staatshervorming, op voorwaarde dat ze ten goede komt aan de werknemers én de solidariteit

Actu Werelddag van Verzet tegen Armoede

17 oktober 2010 | Werelddag van Verzet tegen Armoede

Alle uitkeringen moeten minstens verhoogd worden tot boven de armoededrempel. Ook de laagste inkomens moeten omhoog

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.