Alle thema's

Actu Ontwerp van Interprofessioneel Akkoord 2011-2012

Ontwerp van Interprofessioneel Akkoord 2011-2012

De sociale partners hebben een ontwerp van Interprofessioneel Akkoord bereikt voor 2011-2012

Actu Het leven wordt duurder in 2011

Het leven wordt duurder in 2011

Heel wat nieuwe diensten en producten worden duurder

Actu Voorrang aan werk en duurzame groei

Voorrang aan werk en duurzame groei !

Het ABVV heeft samen met het EVV en de andere Belgische vakbonden actie gevoerd VOOR een sociaal Europa en TEGEN blinde besparingen

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.