Alle thema's

Actu ABVV verwerpt ontwerp-IPA 2011-2012

ABVV verwerpt ontwerp-IPA 2011-2012

Een grote meerderheid (75%) binnen onze vakbond keurt het ontwerp-IPA af. We zetten een sensibiliserings- en mobilisatiecampagne op en voeren elke vrijdag actie.

Actu Uw sociale zekerheid in gevaar

Uw sociale zekerheid in gevaar

Geïnteresseerd in de geschiedenis en de toekomst van jouw sociale zekerheid? Lees dan dit boek. Bestel nu en geniet van onze korting

Actu Ontwerp IPA: het woord is aan de basis

Ontwerp IPA: het woord is aan de basis

Het ontwerp van Interprofessioneel Akkoord is een compromistekst die voor- en tegenstanders kent. Het debat is volop aan de gang in onze instanties

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.