Alle thema's

Actu 1 april: belastingvermindering voor lage lonen

1 april: belastingvermindering voor lage lonen

Nieuw in april: belastingvermindering lage lonen, hogere bedrijfsvoorheffing tijdelijk werklozen, uitbreiding begeleiding oudere werkzoekenden

Actu Social-profit geeft krachtig signaal

Social-profit geeft krachtig signaal

Meer dan tienduizend werknemers uit de social-profit hebben betoogd in Brussel voor meer jobs, meer koopkracht en een kwaliteitsverbetering van hun werk

Actu 20.000 manifestanten voor een sociaal Europa

20.000 manifestanten voor een sociaal Europa

Het ABVV mobiliseerde donderdag 24 maart 20.000 militanten om samen met het Europees Vakverbond te pleiten voor een Europees solidariteitspact. Bekijk de foto's

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.