Alle thema's

Actu 20.000 manifestanten voor een sociaal Europa

20.000 manifestanten voor een sociaal Europa

Het ABVV mobiliseerde donderdag 24 maart 20.000 militanten om samen met het Europees Vakverbond te pleiten voor een Europees solidariteitspact. Bekijk de foto's

Actu Nationale actiedag kleurt heel het land rood

Nationale actiedag kleurt heel het land rood

De nationale interprofessionele actiedag is een groot succes. Er zijn her en der acties georganiseerd, over heel het land én in alle sectoren

Actu Limburg en Oost-Vlaanderen voeren actie

Limburg en Oost-Vlaanderen voeren actie

We hebben vrijdag (25/02) actie gevoerd in Limburg en Oost-Vlaanderen, in de aanloop naar de nationale actiedag op vrijdag 4 maart

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.