Alle thema's

Actu Nieuwe welvaartsaanpassingen sociale uitkeringen

Nieuwe welvaartsaanpassingen sociale uitkeringen

Een aantal sociale uitkeringen zijn aangepast aan de evolutie van de welvaart

Actu 'Langdurig werklozen worden richting OCMW geduwd’

'Langdurig werklozen worden richting OCMW geduwd'

In een interview met De Morgen waarschuwt ABVV-voorzitter Rudy De Leeuw voor harde besparingen en een uitholling van onze koopkracht

Actu Evenwicht is zoek in nota formateur

Evenwicht is zoek in nota formateur

De nota van de formateur is onevenwichtig en vormt geen aanvaardbare basis voor een regeerprogramma. Een echt sociaal beleid en sociale vrede is op basis van deze nota onmogelijk

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.