Alle thema's

Actu Concrete alternatieven voor blind bezuinigen

Concrete alternatieven voor blind bezuinigen

De vakbonden kiezen voor nieuwe inkomsten in plaats van blinde bezuinigingen en stellen alternatieven voor op een militantenbijeenkomst op 15 november

Actu Werelddag van verzet tegen armoede

Werelddag van verzet tegen armoede

Ontsnappen uit armoede is een zaak van iedereen! Armoede bestrijden moet een echte prioriteit worden

Actu Nieuwe welvaartsaanpassingen sociale uitkeringen

Nieuwe welvaartsaanpassingen sociale uitkeringen

Een aantal sociale uitkeringen zijn aangepast aan de evolutie van de welvaart

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.