Alle thema's

Actu Opluchting, maar vooral woede

Opluchting, maar vooral woede

Er is eindelijk een regering, maar wij blijven protesteren tegen de onrechtvaardigheid van de aangekondigde maatregelen

Actu Bedankt kameraden: meer dan 75.000 betogers in Brussel tegen de besparingen !

Bedankt kameraden: meer dan 75.000 betogers in Brussel tegen de besparingen !

Tussen 75.000 en 80.000 manifestanten betoogden tegen de onrechtvaardige saneringsplannen van de toekomstige regering.

Actu Nationale vakbondsbetoging 2 december 2011

Nationale vakbondsbetoging 2 december 2011

De echte onverantwoordelijken zijn de banken, de speculanten en de ratingbureaus. Want zij hebben de crisis veroorzaakt.

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.