Alle thema's

Actu Ons sociaal model is niet te koop! Afspraak op 2 en 7 december

Ons sociaal model is niet te koop! Afspraak op 2 en 7 december

Het ABVV vindt dat het het hoog tijd wordt dat de onderhandelaars zich herpakken en hun gezond verstand gebruiken.

Actu 2 december: manifestatie tegen blinde bezuinigingen

2 december: manifestatie tegen blinde bezuinigingen

De factuur van de crisis mag niet worden doorgeschoven naar de zwakste schouders, noch naar de toekomstige generaties! Kom op 2 december deze boodschap samen met ons verkondigen tijdens de nationale betoging

Actu 6000 militanten tegen blinde besparingen, voor alternatieven

6000 militanten tegen blinde besparingen, voor alternatieven

6000 militanten van de drie vakbonden verzamelden in Brussel om 'neen' te zeggen aan de blinde besparingswoede. ABVV, ACV en ACLVB stelden hun alternatieven voor

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.