Alle thema's

Actu Algemene staking op 30 januari

Algemene staking op 30 januari

Op maandag 30 januari organiseren de drie vakbonden een algemene stakingsdag. Waarom? Wat kan jij doen?

Actu Je bent aan't werk: wat staat je te wachten ?

Je bent aan't werk: wat staat je te wachten ?

De besparingswoede van de regering treft ook de werkenden: minder mogelijkheden tot loopbaanonderbreking, langer wachten om het rustiger aan te doen,

Actu Wij hebben het geld gevonden!

Wij hebben het geld gevonden!

Maandagochtend 19 december, een duizendtal militanten trotseert de koude en verzamelt aan de financietoren om 8 miljard te bezorgen aan de federale staatskas

Verslag Centrale Raad Bedrijfsleven toont dat België geen ‘loonhandicap’ heeft

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.