Alle thema's

Actu Je bent aan't werk: wat staat je te wachten ?

Je bent aan't werk: wat staat je te wachten ?

De besparingswoede van de regering treft ook de werkenden: minder mogelijkheden tot loopbaanonderbreking, langer wachten om het rustiger aan te doen,

Actu Wij hebben het geld gevonden!

Wij hebben het geld gevonden!

Maandagochtend 19 december, een duizendtal militanten trotseert de koude en verzamelt aan de financietoren om 8 miljard te bezorgen aan de federale staatskas

Actu De begroting 2012 en volgende

De begroting 2012 en volgende

We beoordelen de begroting op haar sociale en fiscale rechtvaardigheid: het evenwicht is zoek

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.