Alle thema's

Actu Kans gemist om begroting rechtvaardiger te maken

Kans gemist om begroting rechtvaardiger te maken

Het bereikte begrotingsakkoord spaart de koopkracht van de burgers, maar spaart ook de grote vermogens. Er is geen sprake van fiscale rechtvaardigheid

Actu Treinabonnementen 2% duurder vanaf 1 februari

Treinabonnementen 2% duurder vanaf 1 februari

De prijs van de treinkaarten is met 2,27% verhoogd. Werknemers zullen een groter deel van hun abonnement zelf moeten betalen

Actu Algemene nationale staking

Algemene nationale staking

De drie Belgische vakbonden hebben op 30 januari gestaakt tegen de blinde besparingen zonder toekomstperspectief en vóór duurzame en rechtvaardige alternatieven

Verslag Centrale Raad Bedrijfsleven toont dat België geen ‘loonhandicap’ heeft

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.