Alle thema's

Actu Treinabonnementen 2% duurder vanaf 1 februari

Treinabonnementen 2% duurder vanaf 1 februari

De prijs van de treinkaarten is met 2,27% verhoogd. Werknemers zullen een groter deel van hun abonnement zelf moeten betalen

Actu Algemene nationale staking

Algemene nationale staking

De drie Belgische vakbonden hebben op 30 januari gestaakt tegen de blinde besparingen zonder toekomstperspectief en vóór duurzame en rechtvaardige alternatieven

Actu Algemene staking op 30 januari

Algemene staking op 30 januari

Op maandag 30 januari organiseren de drie vakbonden een algemene stakingsdag. Waarom? Wat kan jij doen?

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.