Alle thema's

Actu Algemene staking op 30 januari

Algemene staking op 30 januari

Op maandag 30 januari organiseren de drie vakbonden een algemene stakingsdag. Waarom? Wat kan jij doen?

Actu Je bent aan't werk: wat staat je te wachten ?

Je bent aan't werk: wat staat je te wachten ?

De besparingswoede van de regering treft ook de werkenden: minder mogelijkheden tot loopbaanonderbreking, langer wachten om het rustiger aan te doen,

Actu De begroting 2012 en volgende

De begroting 2012 en volgende

We beoordelen de begroting op haar sociale en fiscale rechtvaardigheid: het evenwicht is zoek

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.