Alle thema's

Actu Kans gemist om begroting rechtvaardiger te maken

Kans gemist om begroting rechtvaardiger te maken

Het bereikte begrotingsakkoord spaart de koopkracht van de burgers, maar spaart ook de grote vermogens. Er is geen sprake van fiscale rechtvaardigheid

Actu Treinabonnementen 2% duurder vanaf 1 februari

Treinabonnementen 2% duurder vanaf 1 februari

De prijs van de treinkaarten is met 2,27% verhoogd. Werknemers zullen een groter deel van hun abonnement zelf moeten betalen

Actu Algemene nationale staking

Algemene nationale staking

De drie Belgische vakbonden hebben op 30 januari gestaakt tegen de blinde besparingen zonder toekomstperspectief en vóór duurzame en rechtvaardige alternatieven

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.