Alle thema's

Info over onze internationale syndicale projecten met lokale vakbonden in Zuid-Amerika, Afrika, de Caraïben en het Midden-Oosten?

ABVV solidair met vakbondsleden Zimbabwe

Vandaag is een belangrijke dag voor vakbondsactivisten in Zimbabwe. Er verschijnen 19 vakbondsleden voor de rechter. Ze worden beschuldigd van ‘deelname aan een bijeenkomst met het oog op het bevorderen van openbaar geweld’. ABVV-voorzitter Robert Vertenueil schreef een brief aan onze regering om zich uit te spreken over de ondemocratische situatie.

Eén jaar VN-Migratie- en Vluchtelingenpact: ngo’s vragen lidstaten om beloftes waar te maken

Een jaar geleden keurde de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties het VN-Migratiepact en het VN-Vluchtelingenpact goed. De uitvoering van het pact schiet volgens verschillende ngo's sterk tekort.

Vakbonden veroordelen schendingen van de mensenrechten in de Filipijnen

Op de Internationale Dag voor de Rechten van de Mens vragen vakbonden wereldwijd aandacht voor de penibele situatie in de Filipijnen. Mensenrechten en vakbondsrechten worden er met de voeten getreden.

Handelsakkoord EU-Japan: meer dan een slechte zaak voor Europa en haar inwoners

Met het handelsakkoord ‘nieuwe stijl’ tussen de Europese Unie en Japan, dat morgen in het Europees Parlement ter stemming wordt gebracht, maakt de EU duidelijk dat ze vaart wil zetten met de vrije handelsakkoorden. Eens te meer wordt voorbij gegaan aan de terechte kritiek van de burgers, de vakbonden en de sociale bewegingen.

Sociale dumping: het uur van de waarheid, Europa moet een keuze maken!

Het ABVV stelt voorwaarden bij de herziening van de detacheringsrichtlijn.