Alle thema's

Info over onze internationale syndicale projecten met lokale vakbonden in Zuid-Amerika, Afrika, de Caraïben en het Midden-Oosten?

Teken de petitie om Braziliaans oud-president Lula vrij te krijgen

Op 20 augustus zat de voormalig Braziliaanse president Luiz 'Lula' Inacio da Silva 500 dagen vast in de gevangenis. Sinds zijn gevangenschap is de strijdvaardigheid er niet minder om geworden. Zo verzamelde men onlangs haast 100.000 handtekeningen voor zijn vrijlating. Lula zit ongegrond vast, er is geen bewijstlast. Dit kan niet in een liberale democratie.

België daalt op ranking werknemersbescherming

Op 19 juni bracht het Internationaal Vakverbond zijn veelbesproken ‘Global Rights Index’ uit. Dit rapport onthult een verontrustende situatie voor werknemers wereldwijd. Meer en vaker worden werknemersrechten met de voeten getreden. Ook in ons land.

Wereldvluchtelingendag: 5 prioriteiten voor de volgende regering

Het is vandaag wereldvluchtelingendag. Wereldwijd zijn 71 miljoen mensen op de vlucht. Ons land mag niet bij de pakken blijven zitten.

Gemeenschappelijke verklaring van de vakbonden n.a.v. 60 jaar Benelux

In navolging van de lidstaten België, Nederland en Luxemburg willen de respectievelijke vakbonden (ABVV, ACV, ACLVB, FNV, CNV, VCP, LCGB, OGBL) het zestigjarig bestaan van de Benelux markeren.

Persbericht ACV – ABVV – CIRE – Coördinatie mensen zonder papieren – Fairwork Belgium | Samen voor de bescherming van arbeidsmigranten

Op de internationale dag van de rechten van de arbeidsmigranten en hun familieleden organiseren het ACV, het ABVV, CIRE, de Coördinatie mensen zonder papieren, Fairwork Belgium en Vluchtelingenwerk Vlaanderen een colloquium.