Alle thema's

Investeren in sociale zekerheid is investeren in levenskwaliteit

We moeten investeren in de sociale zekerheid die ons altijd beschermd bij pech of bij verlies van job. Dat zegt Raf De Weerdt, federaal secretaris van het ABVV. “Onze sociale zekerheid is een robuust systeem en moet dat blijven. Iedereen komt er op een gegeven moment wel mee in aanraking. Investeren in sociale zekerheid is investeren in levenskwaliteit.”

Wat als... het te warm is om te werken?

De temperaturen kunnen de komende dagen hoog oplopen en de werkomstandigheden bemoeilijken. Bepaalde maatregelen zijn noodzakelijk, want doorwerken bij grote hitte is niet zonder gevaar voor de gezondheid. Bovendien is je werkgever verplicht een aantal maatregelen te treffen om het ongemak te verminderen bij het overschrijden van bepaalde temperaturen.

Koopkracht, kwaliteit en klimaat: 1 mei-speech Miranda Ulens

Miranda Ulens schuift drie zaken naar voor die essentieel zijn om een betere toekomst te garanderen waar niemand achter blijft: koopkracht, kwaliteit en klimaat.

Persberichten

Ziekteverzekering: regering zet overlegmodel buiten spel en stort patiënten en zorgverstrekkers in onzekerheid

De regering stort patiënten, zorgverleners en zorgvoorzieningen in extreme onzekerheid door de begroting gezondheidzorg niet goed te keuren.

Kwaliteitsvolle re-integratie voor langdurig zieken: bal ligt in kamp regering

Het ABVV is verheugd over het unaniem advies van de sociale gesprekspartners dat nu is uitgebracht door de Nationale Arbeidsraad. We hebben belangrijke verbeteringen aangebracht die garanties inhouden voor een kwaliteitsvolle re-integratie. Het is nu aan de regering om dit uit te voeren.