Alle thema's

Opnieuw aan het werk na langdurige ziekte?

Opnieuw aan het werk na langdurige ziekte? Lees de nieuwe spelregels voor werknemers in onze folders en brochure.

enquete modern times

Enquête Modern Times: binnenkort resultaten

Hoe werkbaar is jouw werk? Schaadt je werk(organisatie) je gezondheid? Wij wilden het weten. Duizenden hebben onze enquête ingevuld.

Opnieuw aan het werk na langdurige ziekte: nieuwe spelregels voor werknemers

De regering heeft een nieuw en strenger re-integratiebeleid voor arbeidsongeschikte werknemers goedgekeurd. Op die manier wil minister De Block besparen in de ziekte- en invaliditeitsuitkeringen. Ze gaat ervan uit dat zieke mensen sneller terug aan het werk kunnen gaan. Wat moet jij weten over deze ‘back to work’-wetgeving?

Persbericht naar aanleiding van de lopende begrotingsgesprekken

Sinds maanden maakt het ABVV zijn ongerustheid kenbaar over de beslissingen die de regering neemt. Het is nog niet voldoende dat ze van harde besparingen haar religie heeft gemaakt; ze organiseert ook bewust sociale achteruitgang door het beleid ten voordele van de rijken en van de financiële wereld te laten dragen door een meerderheid van burgers.

Het re-integratietraject van zieken: een ontslaginstrument voor werkgevers

De eerste cijfers bevestigen wat wij al vreesden: de nieuwe re-integratieprocedure voor zieken is een ontslaginstrument voor werkgevers.