Alle thema's

Actu Fraudebestrijding

800 euro per maand extra pensioen bij effectieve fraudebestrijding

De Belgische staat loopt door belastingontduiking zo'n 20 miljard euro mis aan inkomsten. Met dat bedrag kunnen we veel doen voor de werknemers en uitkeringsgerechtigden.

Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

De vakbonden bij de VRT zijn gestart met een aandelencampagne. Ze delen 100.000 aandelen uit. Ieder aandeel is 48 euro waard, het bedrag dat elke Vlaming jaarlijks betaalt om de openbare omroep te financieren. Registreer je nu ook als aandeelhouder!

Actu 1 mei 2010 speech Rudy De Leeuw

Niet BHV maar WWW: Werk, Werk, Werk

In zijn 1 meispeech was Rudy De Leeuw erg duidelijk: niet BHV, maar WWW (Werk, Werk, Werk) moet de prioriteit zijn.

Verslag Centrale Raad Bedrijfsleven toont dat België geen ‘loonhandicap’ heeft

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.