Alle thema's

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

Actu Neem deel aan de Europese syndicale actiedag

Neem op 29/09 deel aan de Europese betoging te Brussel !

Voor werk, duurzame groei en rechtvaardige fiscaliteit. Tegen strenge bezuinigingen en bestaansonzekerheid

Actu Ontmoeting EPSCO IVV

Topontmoeting Europese ministers van Werk en Sociale Zaken en Europese vakbonden.

De Europese minsters van Werk en Social Zaken ontmoeten de Europese vakbonden op 7, 8 en 9 juli te Brussel

Verslag Centrale Raad Bedrijfsleven toont dat België geen ‘loonhandicap’ heeft

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.