Alle thema's

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

Actu Neem deel aan de Europese syndicale actiedag

Neem op 29/09 deel aan de Europese betoging te Brussel !

Voor werk, duurzame groei en rechtvaardige fiscaliteit. Tegen strenge bezuinigingen en bestaansonzekerheid

Actu Ontmoeting EPSCO IVV

Topontmoeting Europese ministers van Werk en Sociale Zaken en Europese vakbonden.

De Europese minsters van Werk en Social Zaken ontmoeten de Europese vakbonden op 7, 8 en 9 juli te Brussel

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Sociaal-economische barometer ABVV: op naar meer zekerheid en kwaliteit

Met het oog op meer kwaliteit en zekerheid vestigen we met nieuwe cijfers in onze ‘sociaal-economische barometer 2019’, de aandacht op de onrustwekkende economische situatie, de achteruitgang van de koopkracht, een sociale zekerheid onder zware druk en een budgettair verontrustende situatie.