Alle thema's

Actu Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet op in het klimaatdebat

Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet op in het klimaatdebat

Het VBO riep de regering op de toeslag voor de offshore windmolenparken vanaf 2011 in de federale "bijdrage" op te nemen. Een gevaarlijk voorstel

Actu Voorrang aan werk en duurzame groei

Voorrang aan werk en duurzame groei !

Het ABVV heeft samen met het EVV en de andere Belgische vakbonden actie gevoerd VOOR een sociaal Europa en TEGEN blinde besparingen

Actu G20: vakbondsdelegatie ontmoet president Sarkozy

G20: vakbondsdelegatie ontmoet president Sarkozy

Een internationale delegatie vakbondsleiders -waaronder ABVV-voorzitter Rudy De Leeuw- ontmoet president Sarkozy ter voorbereiding van de G20 in 2011

Verslag Centrale Raad Bedrijfsleven toont dat België geen ‘loonhandicap’ heeft

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.