Alle thema's

Actu Europees parlement stelt teleur

Europees parlement stelt teleur

We betreuren dat een meerderheid in het Europees Parlement het voorstel van een Europese taks op financiële transacties verworpen heeft

Actu Budget gezondheidszorg 2011 unaniem goedgekeurd

Budget gezondheidszorg 2011 unaniem goedgekeurd

Er is budget voor nieuwe maatregelen ten gunste van patiënten en ten gunste van de werkgelegenheid en het personeel in de sector

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

Persberichten

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.

Sociaal-economische barometer ABVV: op naar meer zekerheid en kwaliteit

Met het oog op meer kwaliteit en zekerheid vestigen we met nieuwe cijfers in onze ‘sociaal-economische barometer 2019’, de aandacht op de onrustwekkende economische situatie, de achteruitgang van de koopkracht, een sociale zekerheid onder zware druk en een budgettair verontrustende situatie.