Alle thema's

Actu IPA-bis onvoldoende!

IPA-bis onvoldoende!

Het ABVV kan niet instemmen met het bemiddelingsvoorstel van de regering zoals het nu voorligt. We handhaven onze nationale actiedag op 4 maart. Lees en download het nieuwe pamflet

Actu Laat het grote geld niet ontsnappen!

Laat het grote geld niet ontsnappen!

Het ABVV en het Financieel Actie Netwerk laten het grote geld niet ontsnappen. Samen gaan we op zoek naar 25 miljard euro. Zoek mee en teken de petitie

Actu Manifestatie men bedriegt u

Manifestatie 'Men bedriegt u'

Het ABVV betoogt vandaag, maandag 7 februari, in West-Vlaanderen

Verslag Centrale Raad Bedrijfsleven toont dat België geen ‘loonhandicap’ heeft

De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven heeft zijn tussentijds verslag over de loonkosten gepubliceerd. Het ACV, het ABVV en de ACLVB stellen vast dat de loonmarge werd onderschat, dat de 'historische loonhandicap' niet bestaat én dat er marge moet zijn voor loonsverhogingen bij de volgende loononderhandelingen.

ABVV confronteert politiek met realiteit werknemers en eist minimumloon van 14 euro per uur

We trokken de straat op met onze campagne 'Fight for 14', we hielden militantenbijeenkomsten en sensibiliseerden op markten, festivals, aan universiteiten en aan fabriekspoorten. Nu hebben we het debat naar de politieke arena gebracht. Want een hoger minimumloon is sociaal en economisch noodzakelijk.