Alle thema's

Actu Ontmoeting EPSCO IVV

Topontmoeting Europese ministers van Werk en Sociale Zaken en Europese vakbonden.

De Europese minsters van Werk en Social Zaken ontmoeten de Europese vakbonden op 7, 8 en 9 juli te Brussel

Actu Fraudebestrijding

800 euro per maand extra pensioen bij effectieve fraudebestrijding

De Belgische staat loopt door belastingontduiking zo'n 20 miljard euro mis aan inkomsten. Met dat bedrag kunnen we veel doen voor de werknemers en uitkeringsgerechtigden.

Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

De vakbonden bij de VRT zijn gestart met een aandelencampagne. Ze delen 100.000 aandelen uit. Ieder aandeel is 48 euro waard, het bedrag dat elke Vlaming jaarlijks betaalt om de openbare omroep te financieren. Registreer je nu ook als aandeelhouder!

Persberichten

Begroting en arbeidsdeal: deze ministers kopen hun zomerrust, ten koste van 100.000-den werkzoekenden

Kunst- en vliegwerk om toch maar met een akkoord naar buiten te kunnen komen alvorens de ministers op vakantie vertrekken. Dat is het resultaat van de fameuze gesprekken binnen de regering-Michel. In afwachting van de teksten, wil het ABVV alvast een eerste reactie geven op bepaalde luiken van de ‘arbeidsdeal’ en begroting. Conclusie: dit is een akkoord van gemiste kansen.

ABVV geeft geen goedkeuring aan rapport NBB

Rudy De Leeuw, voorzitter van het ABVV en in die hoedanigheid Regent bij de Nationale Bank van België, heeft het verslag van de NBB niet onderschreven.