Alle thema's

Vandaag investeren is morgen renderen

De volgende regering moet met een stevig investeringsplan op de proppen komen.

Transfers tussen rijk en arm zijn groter dan die tussen Vlaming en Waal, maar dat creëert minder ophef

Federaal secretaris Raf De Weerdt is misnoegd over de iets te ongenuanceerdere berichtgeving over de interregionale transfers in ons land.

Minimumloon: werkgevers blijven doof voor verwachtingen werknemers

Vandaag kon de ontwerp-cao die een verhoging voorziet van het interprofessioneel minimumloon nog niet worden getekend in de Nationale Arbeidsraad. De werkgevers kwamen immers de afspraak niet na om bovenop de eerder overeengekomen 1,1% een substantiële verhoging af te spreken.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.

ABVV voert op 14 mei actie voor meer koopkracht en tegen ongelijkheid

Op 14 mei mobiliseert het ABVV met de duidelijke eis voor meer koopkracht en een einde aan de toenemende ongelijkheid.