Alle thema's

Niemand blijft achter - brieven aan delegees

De Europese, federale en gewestelijke verkiezingen van 26 mei 2019 zullen bepalend worden voor de komende jaren. Het is meer dan ooit belangrijk om voor een omslag te zorgen in het politieke landschap. We schreven 7 brieven aan onze delegees waarin we onze toekomstplannen uit de doeken doen.

Warme voorstellen voor de toekomst

De verschillende regeringen maken met hun kil en onevenwichtig beleid het leven van heel wat mensen moeilijker. Dat moet veranderen. Jij bent in mei aan zet om de ommekeer mogelijk te maken. Wij hebben alvast een inspirerende prioriteitenlijst opgesteld voor een eerlijk beleid in het teken van gelijkheid en vooruitgang voor iedereen.

Niemand mag achterblijven

Persberichten

ABVV verwerpt ontwerp IPA 2019-2020: onvoldoende antwoord op legitieme bezorgdheden werknemers

Het ontwerp IPA biedt onvoldoende antwoord op de legitieme vragen van de werknemers voor meer koopkracht en betere arbeidsvoorwaarden, zeker voor de werknemers met de laagste lonen.

ABVV tevreden met belangrijke aanpassing hervorming vennootschapsrecht, maar geheel blijft onverteerbaar

Ondanks enkele verbeteringen ten opzichte van de ontwerptekst, blijven we waarschuwen voor de sociale en fiscale gevolgen van deze hervorming. Partijen met een hart voor sociale en economische rechtvaardigheid roepen we op om vandaag tegen deze hervorming te stemmen.