Alle thema's

Investeren in sociale zekerheid is investeren in levenskwaliteit

We moeten investeren in de sociale zekerheid die ons altijd beschermd bij pech of bij verlies van job. Dat zegt Raf De Weerdt, federaal secretaris van het ABVV. “Onze sociale zekerheid is een robuust systeem en moet dat blijven. Iedereen komt er op een gegeven moment wel mee in aanraking. Investeren in sociale zekerheid is investeren in levenskwaliteit.”

Hogere productiviteit leidt naar solide sociale zekerheid

Onze sociale zekerheid is een prachtig stelsel dat we moeten koesteren en verzorgen. En dus moeten er genoeg middelen naar toe. Maar daar wringt het schoentje. Alhoewel. Er bestaan wel degelijk oplossingen.

Transfers tussen rijk en arm zijn groter dan die tussen Vlaming en Waal, maar dat creëert minder ophef

Federaal secretaris Raf De Weerdt is misnoegd over de iets te ongenuanceerdere berichtgeving over de interregionale transfers in ons land.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Geen 351.316 maar wel 512.096 werklozen in maart 2019

Naar maandelijkse gewoonte pakt de RVA uit met cijfers over de daling van het aantal werklozen.