Socio-economic report 2016

The 2016 'barometer' remains in line with the previous years to the extent that it focuses mainly on inequality and on the impact of wealth distribution tools. However, the 2016 edition is different from past years, because it’s intended to be a compass for a better quality of life, at all levels, far from the economic standards that alone are insufficient.

Brochure Sociaal-economische barometer 2015

Sociaal-economische barometer 2015

De belangrijkste cijfers van onze samenleving en economie: de verdeling van rijkdom en ongelijkheid, arbeidsmarkt, arbeidsvoorwaarden en statuten, herverdeling, sociale bescherming, armoede, inkomen, vermogen, koopkracht, competitiviteit, fiscaliteit, ...

Brochure De loonkloof dichten in de praktijk

De loonkloof dichten in de praktijk - de wet staat aan jouw kant

Deze praktische brochure voor delegees legt je stap voor stap uit hoe je te werk kan gaan en bulkt van de handige tips zodat je de loonkloof V/M kan dichten in de praktijk.

Brochure 10 jaar Equal Pay Day

10 jaar Equal Pay Day

10 jaar Equal Pay Day, de dag voor gelijk loon tussen vrouwen en mannen, staat voor 10 campagnes, initiatieven en beleidsmaatregelen van ABVV en zij-kant om de Belgische loonkloof V/M te verkleinen.

Brochure Mobiele EU Werknemer

De mobiele EU-werknemer in Vlaanderen

Een mobiele werknemer werkt in een andere lidstaat dan zijn thuisland. De aanbevelingen in deze brochure bieden oplossingen voor een betere rechtsgarantie van deze werknemers.
Themapagina Werken over de grens

Brochure Witboek: 25 maatregelen tegen sociale dumping

25 maatregelen tegen sociale dumping

Dit witboek van transportvakbond BTB, i.s.m. ABVV en Universiteit Antwerpen reikt concrete oplossingen aan in de strijd tegen sociale dumping, zowel op nationaal als Europees niveau .