maart 27 2020

Charleroi - antifascistische stad - GEANNULEERD

GEANNULEERD - Zoals in 1886, zeggen wij vandaag ook luid en duidelijk nee tegen de criminalsiering van onze sociale strijd. Daarom komen we op 27 maart op straat in Roux.

maart 27 2020

Dag voor Gelijk Loon V/M - GEANNULEERD

GEANNULEERD - Op 27 maart organiseren we de 16de editie van de ‘Dag voor Gelijk Loon V/M’. Op die datum verdienen vrouwen evenveel als hun mannelijke collega's. Ze verdienen gemiddeld op jaarbasis zo’n 23.7% minder. We blijven ter plaatse trappelen.

maart 7 2020

Girl Power!

Een syndicaal event van BBTK-Antwerpen, in het kader van de sociale verkiezingen 2020 en naar aanleiding van de Wereldvrouwendag.

maart 8 2020

Internationale dag van strijd voor vrouwenrechten

Op zondag 8 maart is de Internationale dag van strijd voor vrouwenrechten.

maart 9 2020

Vrouwen weten waarom: actiedag

Naar aanleiding van de internationale dag voor vrouwenrechten en de Wereldvrouwenmars op 8 maart, plant het ABVV verschillende acties op 9 maart. Een overzicht.

maart 14 2020

Vrouwen weten waarom: Fight for 14

Op 14 maart organiseert het ABVV haar maandelijkse Fight for 14, voor een minimumloon van 14 euro per uur. Deze maand staat ze in het teken van loongelijkheid tussen man en vrouw. Want: een hoger minimumloon betekent voor veel vrouwen een serieus duwtje in de rug.

maart 2 2020

Solidariteitsactie met de kameraden uit Luik

2 maart: solidariteitsactie met de 17 kameraden die vervolgd worden door het gerecht op beschuldiging van ‘kwaadwillige belemmering van het verkeer’ tijdens de interprofessionele algemene staking op 19 oktober 2015. Op 2 maart zijn de verhoren gepland in het justitiepaleis van Luik

februari 25 2020

Stop de geheimdoenerij!

Het Europees Vakverbond roept op 25 februari via politiek straattheater op voor een nieuwe EU-richtlijn. Deze moet er voor zorgen dat er op een open en transparante manier kan onderhandeld worden over loon. Dat is belangrijk voor het genderevenwicht en strijd tegen de loonkloof.

februari 17 2020

Stop oneerlijke IGO-controles

We klagen de nieuwe, strenge en oneerlijke controles aan op de inkomensgarantie-uitkering voor ouderen (IGO). Samen met armoedeorganisaties, seniorenbewegingen en andere vakbonden verzamelen we maandag 17 februari aan het kantoor van de minister van Pensioenen.

februari 21 2020

Chambre d'amis met Miranda Ulens

Op 21 februari is Miranda Ulens te gast bij een nieuwe editie van Chambre d'Amis in Kortrijk.

januari 28 2020

Nationale #AltijdBeschermd-manifestatie

Dinsdag 28 januari manifesteren we samen voor en sterke en eerlijk gefinancierde sociale zekerheid. Voor iedereen. Door iedereen.

november 27-30 2019

Festival van de gelijkheid

Op 28-29-30 november 2019, strijkt Curieus neer in Gent voor de zevende editie van het Festival van de Gelijkheid. Op het programma: debatten, voorstellingen, lezingen, optredens, workshops ...

december 5 2019

Knalmoment - protest middenveld en cultuursector

Op donderdag 5 december protesteren het middenveld en de cultuursector tegen de brute besparingen van de Vlaamse regering. Ook de vakbonden en het personeel van de VRT voeren actie.

november 29 2019

Klimaatacties - United for climate

Vrijdag 29 november slaan verschillende klimaatbewegingen de handen in mekaar. In tal van steden wordt actie gevoerd voor een rechtvaardig klimaatbeleid.

november 19 2019

Studienamiddag: de sociale zekerheid van morgen

Kom naar de studienamiddag op dinsdag 19 november in Brussel!

november 24 2019

Stop geweld op vrouwen: nationale manifestatie

Manifesteer mee op zondag 24 november zodat de strijd tegen vrouwengeweld eindelijk een plaats krijgt op de politieke agenda.

november 11 2019

Vrouwendag 2019

Kom naar de Vrouwendag in Antwerpen en netwerk met de Ladies in Red.

oktober 16 2016

Studiedag mensenrechten en ondernemingen

Multinationale ondernemingen moeten in hun wereldwijde productieketens de mensenrechten, waaronder de syndicale vrijheden, respecteren. Geruime tijd bestaan er hier al verschillende internationale aanbevelingen over, maar de tijd lijkt rijp om ook dwingende regels op te leggen. Op 16 oktober organiseert het ABVV hierover een infomoment.

november 23 2019

Infodag Turnhout: pensioenen voor grensarbeiders

Pensioenen zijn veel in beweging. Leeftijden om met pensioen te gaan verschuiven. Ook de voorwaarden om met pensioen te kunnen gaan veranderen daarbij.