Handelsakkoord EU-Japan: meer dan een slechte zaak voor Europa en haar inwoners

Met het handelsakkoord ‘nieuwe stijl’ tussen de Europese Unie en Japan, dat morgen in het Europees Parlement ter stemming wordt gebracht, maakt de EU duidelijk dat ze vaart wil zetten met de vrije handelsakkoorden. Eens te meer wordt voorbij gegaan aan de terechte kritiek van de burgers, de vakbonden en de sociale bewegingen.

Het ABVV aanvaardt niet dat de regering Michel-II, die slechts 1/3 van de Belgen vertegenwoordigt, maatregelen neemt ten koste van ons allen

Het politieke circus en daarbij horende mediacircus dat de werknemers de jongste dagen hebben meegemaakt, kent eindelijk een ontknoping.

Proficiat: 50 jaar cao-wet!

Op 5 december 1968 zag de wet op de CAO’s en de paritaire comités het levenslicht. En dat is vandaag 50 jaar geleden. Reden te meer om er ons licht even op te schijnen. Want deze wet was een belangrijke mijlpaal voor de arbeidersbeweging.

Zwaar werk: reacties vakbonden op rapport bemiddelaars

Het rapport erkent de nood aan waardige pensioenen, het belang van preventie en eindeloopbaanregelingen maar gaat ook voorbij aan enkele essentiële punten zoals het budget en de verantwoordelijkheid van werkgevers

Niet minder mobiliteit, maar andere mobiliteit

Gratis openbaar vervoer betaalt zichzelf terug. Betere verkeersdoorstroming, betere luchtkwaliteit en toegenomen vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Het is een kwestie van gezond verstand.