Actie Wereldvrouwenmars

Wereldvrouwenmars

Het leven van de vrouwen veranderen om de wereld te veranderen!

In 2010 worden er in Belgiƫ en overal in de wereld acties georganiseerd voor de derde editie van de Wereldvrouwenmars (WVM). Duizenden vrouwen die dezelfde waarden van gelijkheid, vrijheid, solidariteit, rechtvaardigheid en vrede delen zullen samen stappen en over alle grenzen heen hun stem laten horen tussen 8 maart, Internationale Vrouwendag, en 17 oktober, Internationale dag voor het uitbannen van de armoede. De vrouwenbeweging wil zo wereldwijd een krachtig signaal geven van internationale solidariteit en feministische actie.

Het ABVV steunt de wereldvrouwenmars en roept iedereen, vrouwen en mannen, op om mee te stappen. We slaan de handen in elkaar met andere rode (vrouwen)organisaties.

Viva-svv, Zij-kant, FPS, FOS en Solsoc en ABVV zullen, onder de benaming 'Ladies in red' samen mobiliseren, samen marcheren en samen zichtbaar aanwezig zijn.

We verzamelen vanaf 11u30 op het Fontainasplein (voor het ACOD-gebouw). Om 12u trekken we samen richting beurs.

Er worden ter plaatse broodjes voorzien.

De mars vertrekt om 13u via de Anspachlaan richting Zuidstation en eindigt aan het Justitiepaleis.

Route: volg deze link

Ook ABVV-gewesten kunnen een initiatief nemen wat de organisatie van het vervoer betreft. Meer info in uw gewestelijke afdeling.

Niet alleen wereldwijd maar ook in ons land in deze mars noodzakelijk. De crisis treft vrouwen immers later, op een andere manier en meestal harder, zo blijkt uit ons Equal Pay Day dossier. De crisis mag nu niet gebruikt worden als excuus om de klok terug te draaien. Integendeel! Juist nu is meer aandacht en actie voor meer gendergelijkheid noodzakelijk en gerechtvaardigd.