Trump Not Welcome

Protestmars 'Trump Not Welcome'

Eind mei komt Donald Trump naar de NAVO-top in België. De afgelopen maanden wekte de VS-president overal ter wereld verontwaardiging op: hij zaait verdeeldheid, ontkent de klimaatopwarming, intimideert de media en bouwt solidariteit af.

Kom op 24 mei naar Brussel en zeg samen met ons 'Neen' tegen Trump, zijn beleid en zijn Europese evenknieën.

Ook Rudy De Leeuw onderschrijft deze actie:

Racisme, discriminatie, ongelijkheid, steekvlampolitiek, populisme, onfatsoenlijkheid… begrippen die opnieuw een wel zeer harde invulling hebben gekregen met het aantreden van Trump. De manier waarop Trump burgers, vakbonden en middenveldorganisaties, vrouwen, werknemers en minderheden benadert is elke staatsleider onwaardig. En dan hebben we het nog niet gehad over zijn visie op klimaat, zijn buitenlandse politiek, het protectionisme ed. dat tot ver buiten de grenzen van de VS zijn gevolgen zal hebben.

We zien nu al dat bepaalde politici van rechtse signatuur de stijl van Trump overnemen: Le Pen, Wilders, Frauke Petry (AfD), of politici van extreemrechtse pluimage die van ‘alternatieve feiten’ hun communicatiestrategie hebben gemaakt en die met Trump zich extra gesterkt voelen om ‘nationalisme’ als eerste ideologie aan te halen. Maar erger nog, omwille van politiek gewin is zwijgen over Trumpisme schuldig verzuim. Dat alles verontrust mij.

Dat alles verdienen de Amerikaanse burgers niet. Ik vind het belangrijk dat wij ons blijven organiseren tegen populisme en tegen elke vorm van ongelijkheid en onrechtvaardigheid. Voor de wereld van vandaag en de wereld van morgen. Het gaat hier over waarden, over solidariteit en over sociale rechten."

Laat je stem horen en toon dat we verenigd zijn voor een democratische, vreedzame, duurzame en solidaire toekomst. United we stand!

Voor meer informatie verwijzen we graag naar de website www.trumpnotwelcome.be.