PB Oproep Groep van Tien

Oproep Groep van Tien

Momenteel onderhandelen de partijvoorzitters, samen met Eerste Minister Yves Leterme over een oplossing voor het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde . Ze doen dat op basis van het voorbereidende werk van koninklijk opdrachthouder J.L. Dehaene. Die legde gisterenavond zijn voorstellen tot oplossing neer.
Als sociale partners beseffen we bijzonder goed dat eerbare en verdedigbare compromissen sluiten, toegevingen van alle partijen vergt. Geen enkele partij kan dus al haar objectieven bereiken.

De huidige socio-economische crisis en het aankomende Belgisch voorzitterschap van de Europese Unie laten niet toe dat ons land in een institutionele en politieke chaos terecht komt. Wij roepen dan ook alle politieke partijen en mandatarissen op, na maanden discreet overleg, tot een oplossing te komen.

Wij zijn op een moment gekomen waarop één van de meest gevoelige en moeilijke politieke dossiers een oplossing kan krijgen. Deze gelegenheid kan men niet laten voorbijgaan. Ons land heeft nu een normaal functionerende regering nodig om in de komende periode de grote socio-economische uitdagingen verder aan te gaan.

VOOR HET ALGEMEEN BELGISCH VAKVERBOND (ABVV)

Rudy De LeeuwAnne Demelenne
VoorzitterAlgemeen secretaris

VOOR HET ALGEMEEN CHRISTELIJK VAKVERBOND (ACV)