Minder werken, meer liefhebben

Event 'Minder werken, meer liefhebben'

Hoe kunnen we werk en privé beter combineren? Hoe kunnen we betaalde en onbetaalde arbeid beter verdelen over mannen en vrouwen?

De Vrouwenraad nodigt u uit om hierover mee na te denken op het event ‘Minder werken, meer liefhebben’ op 2 juni 2017 in het Vlaams Parlement.

Dit event gaat van start om 9u. Magda De Meyer, voorzitter van de Vrouwenraad spreekt een welkomswoord uit, waarna Patrik Helgeson, ondervoorzitter van de Västra Hisingen stadsbestuur in Göteborg, een keynote zal geven over de kortere werkweek.

Nadien hebt u als deelnemer de keuze tussen verschillende workshops.

Miranda Ulens, federaal secretaris ABVV, zal in de workshop 'Een duurzaam nieuw-economisch model' in gesprek gaan met Dirk Holemans, coördinator van denktank Oikos.
Kan een nieuw samenlevingsmodel ervoor zorgen dat we meer tijd hebben om bij te dragen tot een betere samenleving? Wat zijn de voor- en/of nadelen van een sociaal-ecologische verandering voor zowel het individu als de maatschappij. Welke rol is hierbij weggelegd voor arbeidsduurvermindering, ouderschapsverlof, werkbaar werk enzovoort?

De dag zelf eindigt met een groot debat over hoe een breder draagvlak te creëren voor een betere balans tussen werk en privé. Vanuit verschillende invalshoeken (bedrijven, middenveld, politiek) zal de eis en noodzaak voor een kortere werkweek duidelijk worden.

Praktische info

Wanneer?  Vrijdag 2 juni van 9u tot 17u

Waar?  Vlaams Parlement, IJzerenkruisstraat 99, 1000 Brussel

Inschrijven?