Actie Klimaatmanifestatie

Klimaatmanifestatie

Op zaterdag 3 december laat de Klimaatcoalitie, waar het ABVV deel van uitmaakt, opnieuw van zich horen met een kleurrijke klimaatmanifestatie door de straten van Brussel.

De Klimaatcoalitie roept iedereen op om symbolisch enkele kilometers mee te stappen naar de VN-klimaatconferentie in Durban, waar diezelfde week onderhandeld wordt over de toekomst van het klimaat. Want het is dringend tijd voor een rechtvaardig en ambitieus internationaal klimaatakkoord. Een akkoord dat voorziet in een rechtvaardige transitie naar een koolstofarme, duurzame en groene economie, met waardige banen en met respect voor sociale rechten.

Vakbond ABVV | 10.000 km voor het klimaat

Het ABVV roept op deel te nemen aan deze manifestatie. We verzamelen aan het Brusselse Noordstation om 14 uur om te eindigen aan het Zuidstation, waar we je graag begroeten op de ABVV-stand. Je vindt er o.m. een flyer en een klimaatbrochure uitgegeven door het ABVV.

We leggen het traject (3km) af met een niet-vervuilend vervoersmiddel (te voet, met de fiets, met een zeepkist…). Het aantal aantal kilometers per manifestant wordt opgeteld om de volledige afstand van Brussel tot Durban,10.000 km, te halen.

Wie meedoet met een zeepkist, een ‘verbeterde’ fiets,… of met om het even welk origineel vervoersmiddel sleept misschien een prijs in de wacht. Meer info: www.klimaatcoalitie.be.

Informeer zeker bij je ABVV-gewest voor afspraken over vervoer.
De NMBS stelt een speciaal treinticket ter beschikking voor 9,5 euro heen en terug (vraag naar het Klimaatticket).