Actie Geen discriminerende antisociale correctie - actie aan het kabinet Bacquelaine

Geen discriminerende antisociale correctie - actie kabinet Bacquelaine

ABVV, ACV en ACLVB voeren actie aan het kabinet Bacquelaine op donderdag 28 januari  om 10u.

Met deze actie willen we de aandacht vestigen op de onrechtvaardigheid van de zogenaamde 'sociale correctie' om de verhoogde btw en accijnzen te compenseren.

Niet alleen wordt voor gepensioneerden, zieken en werklozen de belastingaftrek niet langer geïndexeerd met als resultaat hogere belastingen voor deze mensen, minister Bacquelaine wil de 'correctie' (1% verhoging) beperken tot gepensioneerden met een minimumpensioen én een volledige carrière én een minimum aan gewerkte dagen.

Wat neerkomt op een zware discriminatie van vrouwen (want gemiddeld een kortere loopbaan), van de meerderheid van de gepensioneerden, van zieken, van werkzoekenden en van SWT-ers (bruggepensioneerden) en slachtoffers van een arbeidsongeval of beroepsziekte.

Vakbond ABVV | actieABVV, ACLVB en ACV willen een echte sociale correctie voor alle uitkeringen. En geen discriminerende antisociale correctie. De pensioenen zijn al laag genoeg en de facturen al hoog genoeg.

Praktisch

• Donderdag 28 januari, 10u