Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

Vakbond ABVV | Euromanifestatie 29-09-2010

De grootschalige Euromanifestatie in Brussel, georganiseerd door het Europees Vakverbond en de Belgische vakbonden ABVV, ACV en ACLVB, is een groot succes geworden. Naast de Belgische delegaties namen maar liefst 50 delegaties uit 30 landen deel.

Deze 100.000 Europeanen kwamen op straat om te tonen dat ze een ander, sociaal Europa willen. Want de financiële organen en de bankwereld hebben nog niets geleerd uit de crisis. Het geld dat in handen is van een kleine minderheid rijken werd niet in de economie geïnvesteerd maar gebruikt om te speculeren en jobs te vernietigen.

Wij allen willen dat Europa voorrang geeft aan: werk, duurzame groei én aan een rechtvaardige fiscaliteit. Nog eens bezuinigen op de rug van de werknemers en de sociale uitkeringstrekkers kan echt niet.  Niet alleen omdat we al betaald hebben voor de crisis - die niet onze schuld is - maar bovendien lossen blinde bezuinigingsmaatregelen niks op. We eisen een economisch herstel dat kwaliteitsvolle banen creëert.

Alle vakbonden in heel Europa voerden vandaag actie. Alle werknemers, werkzoekenden, zieken , ouderen en jongeren worden getroffen door een blind bezuinigingsbeleid.