Actie Conferentie stop sociale dumping

Stop sociale dumping - conferentie

Sociale dumping is een ware plaag waartegen de linkse bewegingen zich nu al vele maanden verzetten. Deze vorm van oneerlijke concurrentie brengt de tewerkstelling, de lonen en veiligheid van alle werknemers in gevaar. De schade is al duidelijk voelbaar in heel wat sectoren zoals de bouw, schoonmaak, bewaking, transport,... Het probleem is niet zozeer dat er buitenlandse werknemers bij ons komen werken, maar wel dat ze geen correct loon krijgen en niet van de Belgische arbeidsvoorwaarden genieten wanneer ze bij ons aan de slag gaan.

De PS, de sp.a en de Algemene Centrale – ABVV hebben hun krachten gebundeld om sociale dumping met alle mogelijke middelen te bestrijden. Samen zullen we de nefaste gevolgen van het systeem blootleggen en een actieplan uitwerken tegen deze vorm van oneerlijke concurrentie. ‘Stop social dumping!’ roepen wij luidkeels.

Wil je bij ons aansluiten? Op 22 april organiseren we een conferentie 'Stop Sociale Dumping' in de Koninklijke Bibliotheek van België, Keizerslaan 4, 1000 Brussel.

In de voormiddag bekijken we de inzet en uitdagingen van sociale dumping op de verschillende machtsniveaus en komen getuigenissen aan bod.

In de namiddag buigen we ons in workshops over drie deelthema's en presenteren we gemeenschappelijke oplossingspistes.