Actu 167.269 handtekeningen voor Waardig Werk

167.269 handtekeningen voor Waardig Werk

Vakbond ABVV | 7 oktober 2010 - Werelddag voor Waardig Werk

Op 7 oktober heeft het ABVV deelgenomen aan de Werelddag Waardig Werk die door het Internationaal Vakverbond georganiseerd werd.

Samen met een aantal andere organisaties van de Belgische coalitie voor Waardig Werk brachten we een bezoek aan werkgeversorganisatie VBO (Verbond van Belgische Ondernemingen) om de vakbondseisen toe te lichten. In naam van het ABVV interpelleerde Caroline Copers, algemeen secretaris Vlaams ABVV, de werkgevers over de vraag of het VBO bereid is te ijveren voor waardig werk in het zuiden.

Ter herinnering: onze eisen zijn toegespitst op

• de arbeidsvoorwaarden
  • de toepassing van de IAO-normen (de fundamentele conventies van de Internationale Arbeidsorganisatie)
  • de internationale kaderakkoorden
  • het maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Na het bezoek aan het VBO stapten we in stoet met 11.11.11 naar het federaal Parlement waar we met de Belgische coalitie voor Waardig Werk de aandacht van de parlementsleden op de problematiek van waardig werk vestigden. De 167.269 handtekeningen onder de petitie voor waardig werk maakten indruk.

Met deze actie hebben we samen met onze partners solidair ruchtbaarheid  gegeven aan waardig werk en de druk op de politiek en de werkgevers voor waardig werk en sociale rechtvaardigheid opgevoerd.

• Voor meer info over de Werelddag Waardig Werk en de verschillende acties die wereldwijd gevoerd werden kan je terecht op http://www.wddw.org/.

Vakbond ABVV | Werelddag waardig werk 2010

Vakbond ABVV | FOS en Vlaams-ABVV stellen de handtekeningen voor