Actie 100ste internationale vrouwendag

100ste internationale vrouwendag

Vakbond ABVV | Join women on the bridgeHonderd jaar geleden kwamen voor het eerst vrouwen in verscheidene landen op straat om hun solidariteit te betuigen met de andere vrouwen over de hele wereld. In 2011 willen wij op de 100ste Internationale Vrouwendag de brug slaan met alle vrouwen in oorlogsgebieden. Dit doen we letterlijk door op 8 maart van de Sainctelettebrug in Brussel een vredesbrug te maken, van 12u30 tot 13u30.

De Nederlandstalige Vrouwenraad neemt het initiatief voor deze actie samen met zijn leden en de Conseil des Femmes Francophones de Belgique, in het kader van de campagne van “Women for Women International" waarbij in de hele wereld vrouwen op een brug bijeenkomen voor vrede en solidariteit met de vrouwen in Afghanistan, Congo en andere conflictgebieden. Wereldvrouwenmars België en het ABVV sluiten zich hierbij aan.

Doe mee en laat je stem horen in Brussel op 8 maart! En teken alvast de petitie van Women for Women International.

Met de bezetting van de vredesbrug zeggen wij ‘neen’ aan de oorlog en aan het geweld tegen vrouwen! Wij willen vrede en ‘nultolerantie’ tegen geweld.